zondag, januari 13, 2008

Te lui voor spaghetti

De Corriere della Sera meldt dat veel Italiaanse kinderen niet weten hoe ze spaghetti moeten eten of dat ze er te lui voor zouden zijn. Nou ken ik ook een aantal volwassen die er behoorlijk wat moeite mee hebben om die lange slierten op een enigszins beschaafde wijze naar binnen te werken.
Spaghetti eten is helemaal niet moeilijk, maar vereist wel enige oefening. Ik kan dus best wel begrijpen dat kleine handjes er moeite mee hebben. Maar als volwassen vent zit je echt voor gek in een restaurant met de slierten uit je mond, dan kan je een tweede date wel vergeten.

Ik denk niet dat het met luiheid te maken heeft dat men liever korte pasta eet dan spaghetti. Volgens mij komt het door de televisie. In bijna alle Italiaanse huishoudens staat onder het eten de tv aan en met je ogen op de buis gericht, valt het natuurlijk niet mee om de spaghetti om je vork te draaien.

Voor wie er nog moeite mee heeft en het graag wil leren, een filmpje.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik kan het wel, maar ik eet toch liever korte pasta. Want je blijft altijd het risico houden dat één zo'n sliertje losschiet, en dan spat de saus alle kanten op, en die vlekken krijg je er moeilijk uit.
Bovendien zijn er erg veel soorten lange pasta. De spaghetti gaat nog wel, maar sommige dikkere en stuggere soorten zijn echt heel moeilijk op je vork te draaien zonder dat ze vervolgens weer eraf springen.