zondag, augustus 10, 2008

italiaanse zwakke mannen, maar soms ozo .lief!! haha

Gisteren, was het dan weer zover, 1 keer in de zoveel tijd vind er een keer een explosie plaats van alle woede stress en opgestapelde emoties, wat betreft kinderen, of totaal andere onnuttige dingen om ruzie over te krijgen....zoals ik al vertelde ben ik samen met een zeer stoere Italiaan en samen hebben wij geen kinderen, ik heb een dochter van 13 uit een vorige relatie en hij heeft een dochter van 14 en 1 van 9 uit een vorig huwelijk!
zijn oudste van 14 woont al 4 jaar bij ons samen uiteraard met mijn dochter , mijn vriend en ik, want ondanks ooit een geplande trouwdag, compleet met gemaakte jurk, en uitnodigingen die nooit verstuurd zijn...hebben we de trouwdag verzet, en volgens mij verzetten we deze dag per jaar..haha, maar goed geen probleem wat zegt zo,n briefje, maar goed hier in Italie veel, want samenwonen komt hier niet veel voor! maar ze moeten er maar aan wennen bij de Italiaanse autoriteiten!
Maar zoals altijd in de grote vakantie komt zijn dochtertje van 9 ook over voor ongeveer 4 weken, en gaat de oudste altijdt met haar moeder en haar man op vakantie naar de camping...uiteraard ging er dit jaar ook een vriendin van haar mee, want anders was ze toch wel wat alleen, maar goed het was volgens mij een vakantie van niet luisteren, alles doen wat God en haar mama verboden heeft, en vervolgens mij opbellen met een zacht stemmetje dat ze het nooit weer zal doen!! haha jong zijn we allemaal geweest, maar tegenwoordig gaat het sneller en weten ze precies hoe en wat ze moeten doen om het te redden!
maar goed direct na dat zijn jongste dochter van net 9 hier was aangekomen, begon het gezeur direct al..ik wil hier ook komen wonen, en van papa mag dat!!!
Tuurlijk mag dat van PAPA!!! want zijn eeuwig voortslepende agressie tegen zijn ex over het niet goed opvoeden van zijn lievelingetje blijft voorduren... inmiddels zijn zij al bijna 8 jaar uit elkaar maar staat ZIJ nog steeds op nummer 1, en wordt volgens hem sterk verwaarloost, slecht opgevoed, ect ect..voor de gescheiden partners onderons zal dit een herkenbaar feit zijn, maar goed hoe je het ook wendt of keert, mijn dochter van 13 leeft en woont hier ook, en word zodra zijn lievelingetje arriveerde direct op plaats twee gezet, en komt zijn oudste die bij de slechte moeder is..zoals HIJ dat interpreteert.. helemaal onderaan...
uiteraard wekt dit na ongeveer 3 en halve week een enorme irritatie bij mij op, aangezien het gesprek nergens anders meer over kan gaan dan HIER komen wonen!!
maar goed mijn Italian Stud is vanaf maandag tm vrijdag over de hele wereld zaken aan het doen..en dan komt die op voeding dus op 1 iemand neer IK DUS...en begrijp me niet verkeerd hoor..ik begrijp heus wel dat een vader ook zijn kinderen bij zich wil hebben, maar hij heeft al 4 jaar zijn oudste bij ons,en dat is opzich zelf al unique want hoeveel papa,s wereldwijd zien hun kinderen maar zelden of alleen de weekends? en laat staan dat ze er al 1 bij zich hebben wonen?? Zij is een super lieve hartstikke leuke humoristische meid, waar ik geen onderscheid in zie, tussen biologisch mijn kind of niet!! maar hij kenbaar wel...gisteravond had hij dus even een kleine irritatie met mijn dochter, waarop iedereen een ijsje kreeg uit onze koelkast, en hij zogenaamd een geintje maakte en zei tegen haar , nee jij niet jij hebt al een dikke..puntje puntje..kijk dat zijn lievelingetje niet wil eten en met 9 jaar 30 kilo weegt, moet hij zelf weten, maar dit ging mij even te ver,en voor ik het wist ging ze naar haar kamer, waar ik haar huilend aantrof!
het eerst wat ze zei was, mama hij doet maar, ZIJ is en blijft zijn eerste schatje die nooit wat fout kan doen...en ze gaat toch weg as zaterdag en dan komt zijn oudste weer en is alles weer normaal!
zoals alle moeders ga je dan verhaal halen bij een je ozo stoere Italiaan die met een dochter van 9 op schoot ziet alsof ze nog een baby van 3 is..en ook nog haar gezichtje streelt!
sorry hoor maar dan ontploft het bij mij en komt alle woede onterecht en terecht er gewoon uit, en uiterraad ontaarde het in een stevige woordenwisseling, waarin hij ook nog maar eens even toegaf dat het inderdaad zijn lievelingetje was..en dat ik zodra als ZIJ hier kwam , maar moest accepteren dat hij haar meer aandacht gaf dan de anderen want hij zag haar al zo weinig?
kijk dat zijn kinderen 2x verjaardag vieren 2x kerst en sinterklaas cadeaus krijgen, 2 slaapkamertjes hebben, en vaker overvliegen dan ik in Nederland kom wordt maar even word vergeten...Inderdaad mijn dochter haar vader is in een traumatische psygose geraakt en woont begeleidend en werkt niet, maar mijn dochter kan nergens naar toe, moet genoegen nemen met met alles 1x, en uiteraard heeft ze mijn ouders nog GODDANK waar ze dan ook af en toe eens een weekje gaat logeren! en dat vind ze super maar toen hij gisteravond tegen mijn huilende dochter zei.. dat zij een puntje puntje .......vader heeft en hij daar niets aan kon doen , en blij was dat zijn jongste het hier zo goed heeft, en hij blij is dat als ze er eenmaal is zij meer aandacht krijgt en als jullie dat niet zint dan ga je maar terug naar Nederland!!!

zo makkelijk altijdt daar mee dreigen ook als zijn oudste straks terug is zal dat vaak vallen dan ga je maar terug naar je moeder...want daar kun en mag je toch alles...weer dus een strijdt tussen hem en zijn ex vrouw wat uitgespeelt wordt over de kinderen!..maar goed het schijnt dat meer Italiaanse vaders daar last van hebben dat ze hun jongste op een voetstuk zetten, en zij is werkelijk alles voor hem...!
uiteraard na allebei boos te zijn gaan slapen, was hij vanochtend al weer vroeg weg, en kwam net thuis, en deed net of er niets aan het handje was...maar toch voel je nog een soort wig tussen de kinderen en tussen hem en mij...ik zal dan ook straks wel even met hem moeten gaan zitten om het even uit te praten voor zover dat lukt..want het engeltje komt op de eerste plaats!! zodra zij weg is is dat ook voorbij GODDANK en wordt alles weer normaal...lekker nog 4 weken tot aan school met eigen meiden, want voor mij is biologisch of een non biologisch kind gelijk en zeker als je er al zolang voor moet zorgen! ik wijd het maar aan het Italian Stud gedrag, en hoopt dat hij in dit leven hier veel van leert...soms kan ik heel rustig er met hem over praten en dan gaat het goed..proberen dus straks!! duim effe voor me..
een dames wie ook wel eens met dit probleem kampt...
het zijn en blijven trotse Italianen, die af en toe soms een vrouw nog zien als een opvoedster en als huisvrouw..en soms denken ze dat zij het alleen maar weten?? haha...maar 1 ding dames ONTHOUDT DIT...zij hebben een ruwe bolster, maar met een ooooo zooooo klein emotioneel huilend hartje...en uiteindelijk na ongeveer 48 uur wanneer ik rustig met hem praat en ik hem ook op zijn emotionele gedeelte weet te raken, geeft hij mij dan ook wel gelijk...maar zoals alle Italianen, en wat ik bij zijn vader ook duidelijk zie...is eerst zijn statement onheroeppelijk en uiteraard het best en daarna gaan ze pas nadenken..en dan worden ze weer even gewoon....ik wijd het maar aan de het Italian Stud gedrag..waarin ze zich provocerend bovenaan willen zetten, aangezien ZIJ de MAN en HET HOOFD VAN DE FAMILIA zijn haha...maar 1 troost dames, aan elke man is wel iets haha
tot schrijfse

Liefs Estelle

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Estelle, volgens mijn persoonlijke opinie kunnen mannen in heel de wereld, maar 1 probleem tegelijk aan, terwijl wij vrouwen duidelijk meer dan 10 problemen op een rijtje van belangrijkheid kunnen zetten, en ze punt per punt behandelen. Ron, onze enige mannelijke schrijver, natuurlijk uitgesloten.....
Dus je weet wat te doen, ook als je pisnijdig bent, omdat je je dcohtertje ziet huilen, door een onsmakelijk "grapje". Trouwens je dochtertje zei het zelf ....Ze relativiert alles al als een volwassen vrouw.

Paula di Paola zei

Je verhaal is uit het "hart geschreven". Dat is heel belangrijk! Als je dit al openlijk opschreef, wil dit zeggen dat je al veel hebt begrepen en vast en zeker ook met je partner tot de juiste oplossing samen zal komen.
Geduld heeft men nodig,en helaas "er is geen huiske zonder kruiske"
Schrijf maar verder, dat doet je goed.

Ageeth zei

Ruzie met een Italiaan is anders dan met een Nederlander, zo ontzettend intens! en inderdaad ook heel snel weer vergeten. Zoals je schrijft dat hij dan doet alof er niks gebeurd is... volgens mij voelt hij dat ook zo. Wij zijn/ik ben dat gewoon niet gewend. Het lijkt me heel moeilijk voor je, ik ben ook wel eens woest onderweg naar NL (snap je?!) maar draai meestal nog voor Milaan weer om ha ha hi hi en thuis is alles alweer vergeven en vergeten. Raar maar waar! Ook wel fijn.
Omgekeerd denk ik dat het ook zo werkt. Sommige 'passies' worden, in onze/mijn ogen, ook overdreven. Voelen intens, of ongepast. Zoals misschien zijn jongste dochter op dit moment. Of zoals ik wel eens ondervind met zijn 'vrienden'. Het zijn altijd zijn beste vrienden ook al kent hij ze net... Cultuurverschillen zijn zo makkelijk nog niet! Ik leef erg met je mee. En ik wil er nog aan toevoegen dat ik hier ook mee 'speel'... ik moet nog veel leren... dus ik hoop dat dit je steunt en je dus niet beledigd.

Estelle zei

Hoi Ageeth
even een kleine reactie op jou reactie..ik voel me absoluut niet beledigd hoor, integendeel ik vind het juist heel lief..en uiteraard weten we allemaal dat iedereen daar wel eens mee te maken heeft...en inderdaad ga ik gewoon 2 keer per maand voorgoed terug naar Nederland haha...wel lachen he?, maar soms en dat zal net zo zijn als bij jou ..even vervelend dat je niet even een vriendin of een buurvrouwtje hebt, waar je even een oerhollands bakkie kunt doen, en even je verhaal bij elkaar kwijt kunt...en dat schrijven we dan maar op Italieschrijvers haha dat werkt ook
heel veel groetjes en tot schrijfse Estelle

Anoniem zei

De man/vader is inderdaad het hoofd van het gezin, maar... de vrouw/moeder is de nek waarop het hoofd rust en waarmee ze het hoofd alle kanten op kan draaien ...!

Unknown zei

Hallo Estelle ik zie dat dit in 2008 werd geschreven..
Ben je er nu in 2010 nog?
Ik woon vlak bijVarese en ben ook getrouwd met italiaan, zie veel overeenkomsten, zoek ook naar een een gezellige vriendin in italie!