vrijdag, augustus 29, 2008

De zoveelste vrijdagochtend om 06.30

En ja hoor het is weer zover, de zoveelste Vrijdagochtend om 06.30 wakker,of het nu komt doordat de vakantie teneinde loopt?en je lichaam zichzelf al weer overzet op je biologische klok, van 07.00 uur? of gewoon weer eens te druk zijn in je eigen hoofd? wie zal het zeggen..maar ondertussen is het wel een mooie gelegenheid om eens in alle rust weer iets voor italie schrijvers te produceren!
Genieten kan ik van deze stille momenten..zelfs voor al mijn 7 honden is het kennelijk nog te vroeg, want oo.. zo.. enthousiast ze mij kwamen begroeten toen het welbekende geluidje van de koffieautomaat het ging doen..zo snel zijn ze weer gaan liggen toen ik met mijn kopje koffie achter de computer kroop!
Mijn oudste teefje Cahya keek mij echt aan van...zooo eindelijk weer eens vroeg moeders? haha die kop van die grote pluizige beesten, al jaren vragen wij ons af.. en ook nog toen ik Diergeneeskunde studeerde, in hoeverre kunnen honden nu eigenlijk denken? en kunnen ze uberhaupt denken? Soms denk ik dat ze de dingen beter begrijpen dan een menselijk persoon, of je nu hard op lacht of eens verdriet hebt, altijdt komen ze bij je....en kijken ze je aan of het al zeer oude zielen zijn, die in een gedaante van hond zijn gereincarneerd haha wat zou je graag eens een gesprekje met ze aangaan!
Maar geloof me ze begrijpen zoooveel meer dan de mensheid soms beseft! Daarom zeg ik ook altijdt ook als er straks weer mensen komen met een zieke hond waar ik een tijdje voor moet zorgen... omdat ze allebei werken, en de hond nog even geneeskundige hulp nodig heeft, of het zijn verlaten puppies die ik voor 8 weken nog de fles moet geven ect ect...ZIJN deze dieren OOIT egoistisch geweest tegenover jou? Nooit, want dat kennen honden namelijk niet het zijn Gevers, en af een toe een lief woord, een koekje of een aai gaan ze mee accoord..maar zullen nooit richting jou kant egoistisch zijn!
Daarom zeg ik ook altijdt tegen mijn dochters..ook voor later besef altijdt dat als je een levend iets koopt,.. krijgt,.. vind.. of soms gewoon wordt toebedeeld besef dan altijdt! ALLES met hartje kan ook stoppen, en gaat een keertje dood soms te vroeg of soms heel laat...terwijl van mijn laatste nestje Leonbergers geboren vorig jaar 02 April 2007, al twee puppies overleden zijn, leeft mijn oude blinde en dove Shitz Zhu al 12 jaar, en huppelt nog vrolijk mee met alle Leonbergers...12 jaar geleden waren wij bij mensen op bezoek die plosteling out of the blue.. een nestje hadden gekregen..HOE KAN DAT NU??? hoorde ik die vrouw nog zeggen, ik dacht dat ze geen puppies krijgen kon? waar soms mensen hun kennis vandaan halen?? haha ik begrijp het soms niet..ooit heb ik van een mevrouw gehoord die haar zwangere teckel bij ons wou laten bevallen, dat het waarschijnlijk maar 1 puppie zou zijn, want ZIJ had de theorie ontworpen..een kleine hond krijgt weinig pups en een grote veel..nou laat me even deze droom naar een andere wereld helpen, maar DAT zegt niets..een Leonberger is groot, maar kan drachtig zijn van 1 pup, en ik heb pinstertjes gezien met 8 hele kleine puppies, natuurlijk met alle uitzonderingen nagelaten..maar goed zij hadden dus een nestje van 3 puppies gekregen, en in een hoekje lag een trillende kleine TZHI ZHU, niet lekker tegen zijn mama aan maar alleen in wat hooi, ik vroeg waarom zij deze niet bij haar moeder legde...? waarop de man antwoorde in het alom oud TWENTS ..die kleine skiet ik straks off, denn heurt niet en seet niks!!! haha of te wel in het Nederlands...die schiet ik straks af, want die hoort en ziet niets...uiteraard heb ik even de pup bekeken, en hoe klein hij ook was en hoe moeilijk het ook is..ZELFS voor een Dierenarts om zoiets te constateren had deze Boer het bij het juiste eind...of boeren dat nu aanvoelen of op hun werkervaring basseren weet ik niet, maar vaak hebben ze het wat dieren betreft bij het goede eind!! qua diagnose constatering dan!!! Niet hoe zij soms een einde willen maken aan een voor hun NIET zinloos leventje!

Uiteraard heb ik dus mij ontfermd over deze hond..haha hoe kan het ook anders,..en hem geprobeerd een zo normaal mogenlijk leven te geven...en natuurlijk als ik hem roep loopt hij de andere kant op...en blaft nooit in de richting waarop ,voor hem HET GROTE GEVAAR DREIGT !! haha vaak staat hij tegen een muur te blaffen, of gewoon onder een trap, of tegen een boom..en als alle honden van de kennel naar het hek rennen omdat de Italiaanse postbode weer op zijn Vespa aankomt rent hij hard mee, waarheen weet hij niet maar blaft, loopthard, valt, en wordt heen en weer gegooid van hot naar her, maar ach hij is al 12 en doet dit al jaren..zo zie je maar dat soms een zinloos lijkend leventje..of soms waar mensen gewoon geen tijd meer voor hebben, ooo zo zinvol kan zijn..daarom ben ik toenndestijds ook begonnen met deze opvang van tijdelijke dieren...omdat ik mijn vak niet fulltime kan uitoefenen, en ook niet wil ! ivb met de kinderen, en ik de taal niet in het Medisch Italiaans machtig ben..en hier ook andere geneeskundige medicijnen en richtlijnen bestaan, kan en mag ik mijn vak hier niet uitoefenen...en daarom geef ik trainingen aan kinderen die bang zijn voor honden, lezingingen op scholen, en kunnen mensen hun soms geplande zwangerschap bij hun dier bij mij geboren laten worden..ook heb ik opvang voor verlaten pups, die nog de fles moeten, of dieren die nog lang geneeskundige hulp nodig hebben een tehuis...en belt mijn Dierenarts hier mij vaak op voor een bloedtransfussie met 1 van mijn honden voor een zieke hond hier in Varese, of soms zoals ik al melde hebben dieren soms een lang ziekbed, en hoeven ze niet soms niet noodzakelijk bij een Dierenarts opgenomen te blijven,ook omdat dat extra zware kosten soms voor de eigenaren mee brengt! maar soms ook omdat mensen het niet kunnen aan kunnen zien.. dat hun dier een blijvend infuus of een catheter moet hebben voor een extra paar weken, of om de zoveel uur toedienen van infuus of medijnen nodig heeft!
Maar komen ze bij mij voor extra hulp, tegen een minimale dagvergoeding..zo neem ik de dierenarts weer wat extra werk uit handen, blijf met mijn vak bezig, een soms heel soms blijft zo,n beestje dan wel eens hangen....maar goed soms moet je sterk zijn, want anders word ik de tweede Brigitte Bardot van Varese en 7 honden, een hamster, een cavia, en een kleine waterschildpad vind ik wel genoeg..
Inmiddels is het 08.uur 06 geworden, en kom ik langzaam aan het einde van mijn verhaal, heb zin en koffie en spreek julllie allemaal snel weer,
heel veel liefs estelle

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Prachtig Estelle, zoals je de dierenwereld beschrijft.
Wat kunnen we veel van onze dieren leren.....

Paula di Paola zei

Men herkent je passie voor dieren zo goed, dat zelfs onze hond Max blij zou zijn met wat je opschreef!! Dieren zijn inderdaad heel intelligent en we kunnen zoals napw zei veel leren van onze dieren.
Ik heb ook nog het een en ander dierenverhaal in petto..

Ron Roelandt zei

Mooi hoe 's morgens vroeg, als je hoofd nog bijna "leeg" is, er vanalles in een mens opkomt om over na te denken, en om op te schrijven.
Goed hoe je voor de dieren zorgt, Estelle.