donderdag, april 17, 2008

vogeltjes in de tuin

Vanmorgen is mijn morgen verrukkelijk.
Eindelijk lijkt het of het voorjaar er aan komt.
Na 2 weken hard werken, ook onder de onophoudelijke miezerige regenbuien, is de tuin "klaar".
Dit tussen aanhalingstekens want een tuin is nooit klaar volgens mij.
Hoe groot was mijn vreugde, vanmorgen toen ik voorzichtig naar mijn vogelhuisje van de Nederlandse vogelbescherming ging kijken.
Er zit een cincia in te broeden. Vogens mij een staart meesje, geen koolmeesje.
Nog groter was mijn verbazing toen ik aan de andere kant van de tuin een upupa (hopper) zag.
Ik weet dat ze er zijn, maar je ziet ze maar een heel enkele keer, vooral omdat er een levendige hond en een zeer slimme kat door de tuin lopen.
Ook mijn kleine vijvertje is ineens helder.
Ik moest dit even meedelen, want vandaag kan mijn dag niet meer stuk.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ook wij hier in Calabria worden 's morgens al wakker van de zingende vogels op dit moment, en bij ons vliegen op het moment veel "vlaamse gaaien" rond, die om een boom vechten om een nest te kunnen bouwen. Wie de natuur kan begrijpen, weet al heel veel!!

Anoniem zei

Sorry, ik ben natuurlijk niet anoniem, maar Paula di Paola uit Calabria

Ron Roelandt zei

Beste Nieske,

allereerst bedankt voor je warme onthaal bij de Italië Schrijvers. Als nieuweling loop ik op het ogenblik nog wat onwennig rond en neus wat hier en daar in de blogs die jullie eerder hebben geschreven. Leuk om te zien hoe andere Nederlanders hun Italië beleven. En leuk om te zien en daarmee bevestigd te krijgen dat het dikwijls de kleine dingen zijn, zoals de "vogeltjes in de tuin", die zo onverwacht veel indruk maken.