dinsdag, december 11, 2007

Een gekregen ezel niet in de bek kijken.

Vandaag las ik een opmerkelijk bericht in de krant.
Het had te maken met de verlaging van de IVA en het had dus direkt mijn aandacht. De Italiaanse versie van de BTW is 20% en maakt een aankoop aanzienlijk duurder, dus een verlaging zou een welkom kerstkadootje zijn.
Helaas had ik te vroeg gejuigd. De verlaging van de IVA naar 10% heeft alleen betrekking op de verkoop van ezels en muildieren. Va bene, jammer voor de gemiddelde consument, maar een grote financiële meevaller voor wie een ezel wil kopen en dat zullen er veel zijn met de kerstdagen zo vlak voor de deur.
Dat zou de begroting van de regering Prodi flink onder druk kunnen zetten, daarom is er een kleine specificatie aan de IVA verlaging toegevoegd: het is alleen van toepassing op de verkoop van dode ezels.
Die regering Prodi.... daar heb je nog eens iets aan!

1 opmerking:

Paula di Paola zei

Wat een vreemd bericht! Dus het geldt alleen maar voor dode ezels? En wat moet men daarmee? Ik meng me nooit in politiek, maar denk dat die "Ezel genaamd Prodi" misschien graag Ezelsworst eet..